Fotografie, viata si frumos

Claudia Sofron blog

Lumea din mijlocul muntilor.

with 2 comments

In ziua cand am ajuns la manastirea Sf. Nectarie era multa agitatie atat in curtea bisericii cat si in biserica. Oamenii sositi acolo sarbatoreau ziua lui Nectarie, un sfant grec numit si ‘sfantul zilelor noastre’. Manastirea este situata in inima dealurilor inalte de pe insula Egina, la 6 km distanta de port. Privelistea care se arata in jur este absolut minunata iar oamenii foarte primitori.

Biserica este impunatoare pe dinafara si pregatita de sarbatoare in aceasta zi importanta pentru multi credinciosi veniti sa se inchine la moastele sfantului.

Ca sa ajungi la chilia si biserica micuta in care a slujit sfantul se urca niste trepte in jurul carora sunt flori care dau culoare locului si il insufletesc. Trebuie sa ajungeti macar o data acolo sa va bucurati de imagine si veti reveni oricand.


Si cum sunt o fire neastamparata si mereu in cautare de nou si aventura, am urcat dealul inalt din spatele lacasului pentru a admira panorama. Am petrecut cateva ore aici: am ajuns dimineata, la ora 10 iar in jurul pranzului mi-am luat  aparent la revedere de la toate caci gandul si sufletul meu au ramas aici.

Cel mai simpatic moment s-a petrecut cand ma pregateam sa las in urma locul unde mi-am linistit sufletul, l-am umplut de speranta si am semanat in el si mai multa credinta si bucurie. Un domn grec adevarat si simpatic a tinut neaparat sa faca o poza cu mine. E de-a dreptul uimitor cum oamenii interactioneaza cu tine foarte natural fara sa iti ceara ceva in schimb decat un zambet pe care oricum il oferi drept raspuns la amabilitatea lor.

Ma hotarasem sa revin pe acest pamant a doua zi si asa am facut. Mi-am pregatit geanta, am luat vaporul din portul Pireu (stateam in Atena) si am ajuns pe insula. Ziua a fost foarte plina pentru ca am vrut sa cunosc insula si de aici au inceput: plimbare prin soare pe stradutele inguste (fara apa la indemana) cu marea mereu in spate si casele caracteristice zonei ce avea curtile pline  de flori, rataciri prin livezile de pistachios si maslini si bineinteles privirile mirate ale localnicilor. Probabil ca se intrebau cine le-a invadat spatiul linistit…ca de, eram imbracata ca un mic explorator cu aparatul la vedere. :)) Insula este curata iar oamenii sunt extrem de prietenosi si deschisi.

Dupa aceasta nebunie frumoasa, am pormit pe jos spre manastire unde am ramas peste noapte. E greu sa descriu in cuvinte ce trairi am avut acolo, e un loc cu adevarat sfant unde esti liber in gandire si simtiri, unde rasaritul de soare se vede mai clar si te cuprinde emotia cand te trezesti la inceputuri. Seara am stat la vecernie si am socializat cu niste doamne grecoaice. Norocul meu a fost ca am intalnit acolo o tanara care venise tocmai din Australia si vizita locurile sfinte din Grecia dar cunostea si engleza. Trezirea a fost la ora 6.15 cand incepea liturghia. E ceva magic in a te trezi asa de dimineata pe un taram magic. La finalul slujbei am baut o cafea buna si am degustat preparate dulci traditionale.

Urma momentul despartirii pe care l-am trecut cu greu. O mica parte din mine a ramas acolo pana la urmatoarea intalnire cu spiritualitatea. E o adevarata calatorie care are ca efect cunoasterea de tine insuti sau poate uitarea de tine si regasirea unei alte fiinte, mult mai buna si mai smerita.

E povestea mea, am trait-o si am scris-o in felul meu iar acesta este doar inceputul unei mari calatorii…

Written by claudiasofron

Noiembrie 30, 2010 la 9:06 am

Publicat în Travel

2 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. iti doresc ca aceasta calatorie sa nu se termine decat atunci cand ai sa intalnesti LUMINA LUMII,
    dar pana atunci faca Bunul Dumnezeu sa intalnesti in drumul tau oameni frumosi…

    laura

    Mai 12, 2011 at 12:51 pm


Lasă un răspuns

