Fotografie, viata si frumos

Claudia Sofron blog

Ianuarie in sudul Siciliei, in Pozzalo

with 2 comments

In Sicilia e foarte usor de ajuns. Avionul este cea mai simpla solutie, iar daca iti iei biletul cu cateva saptamani inainte de plecare sigur te costa mai ieftin. Destinatia mea finala a fost Pozzalo si zbor direct spre Catania. De aici am luat masina si am ajuns in micul orasel de langa mare. Nu m-a primit soarele asa cum m-as fi asteptat avand in vedere ca sunt in cel mai sudic punct al insulei, ci o ploaie in toata regula si aprox 10 grade. In zilele ce au urmat a fost o vreme destul de schimbatoare, insa acceptabila.

E destul de multa liniste aici, in Pozzalo, in aceasta perioada. Strazile sunt cam pustii si doar prin centru mai vezi cativa oameni. Isi fac cumparaturile dimineata, mai stau la povesti putin si apoi dispar. La pranz e cel mai calm, magazinele sunt inchise, sicilienii se odihnesc si numai cafenelele raman deschise toata ziua. Cum nu e un oras atat de mare oamenii se cunosc intre ei, iar atat batranii cat si cei mai tineri se aduna in grupuri la colt de strada si discuta ce e de interes la momentul respectiv. Cum s-ar zice, se aduna la sfat 🙂

pozzalo center sicilia 2015

la sfat

prin pozzal, sicilia 2015

Eu, ca o curioasa ce sunt, obisnuiesc sa ma plimb cu aparatul dupa mine si sa surprind ce imi atrage privirea. Bineinteles ca intru in atentia celor din jur tocmai datorita uneltei care imi tine companie 🙂 Un om al locului nu umbla cu camera dupa el. Astfel, imediat sunt recunoscuta ca turist, desi imi place mai mult sa observ oamenii si nu neaparat locurile.

M-au suprins oamenii de aici cu faptul ca sunt foarte activi. Nu doar dimineata, ci chiar si la pranz si seara ii vezi alergand pe malul marii sau pe faleza sau mergand pe bicicleta. Cei care prefera miscarea pe doua roti poarta de regula costum de ciclism profesional. Poate se pregatesc deja pentru turul Italiei, cine stie!?

alergare

Fata de italienii de pe continent, cei de pe insula sunt mult mai prietenosi, amabili si au mai multa rabdare. Se indeletnicesc cu agricultura (am vazut hectare intregi se sere unde cresc legume), pomicultura (au livezi de portocali, lamai si manadarine), cu cresterea animalelor si produc diferite produse specific siciliene (branza, cascaval).

portocale sicilia

portocale in pozzalo

legume sicilia

Sunt putine lucruri pe care le poti face in Pozzalo. Printre ele este plimbarea pe malul marii, in fiecare zi :), apoi sa iti bei cafeaua la o caffetteria, sa faci ceva cumparaturi pentru acasa si…cam atata. Cel putin, eu pe astea le-am descoperit. A, si la cafea stai mai mult daca ai luat americano, daca este espresso atunci sunt 2 inghitituri si ai terminat-o. Se serveste direct la bar si multi prefera varianta scurta si rapida.

cafea sicilia 2015

pozzalo sea italy

marea

Mai am povesti si imagini din sudul Siciliei, mai ales din Modica si Ragusa, doua orase vechi pe care le-am vizitat zilele trecute.

Written by claudiasofron

Ianuarie 28, 2015 la 9:56 am

2 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Frumos frumos! In Taormina ai ajuns pana la urma?

    Radu

    Ianuarie 28, 2015 at 10:25 am


Lasă un răspuns

