Fotografie, viata si frumos

Claudia Sofron blog

Descoperind traseele cicloturistice din jud. Calarasi, sectiunea off-road

with 2 comments

Pentru mine, plimbarea aceasta pe traseele cicloturistice din jud Calarasi a insemnat o evadare benefica din cotidian, una pe care o asteptam de mult. Au fost 50 de km de off-road superb, pe o vreme de vis, alaturi de oameni si prieteni minunati care apreciaza natura si lucrurile simple, dar atat de profunde. A fost pentru prima data cand am parcurs o distanta asa de lunga, dar a fost una pe care am simtit-o ca pe o plimbare usoara si de descoperire a unor locuri noi, fara graba si fara presiune.

Traseul nostru a inceput in Oltenita, cu plecare din Parcul Mare, a continuat pe malul Argesului pana la varsarea acestuia in Dunare, apoi pe malul Dunarii, pe malul canalului Mostistea-Dunare si in final a ajuns la Dorobantu. Va spun, e un traseu minunat care merita sa fie parcurs de toti pasionatii de cicloturism, dar si de orice biciclist amator care isi doreste sa faca o plimbare intr-un loc deosebit si aproape de Bucuresti, impreuna cu familia, colegii sau prietenii. Daca ar fi dupa mine, acolo m-as refugia in weekend-uri 😀

Peisajul m-a cucerit iremediabil chiar daca pe alocuri parea foarte familiar si zic asta pentru ca zona se aseamana mult cu cea de acasa, de la Carcaliu. As tinde sa zic ca luna mai este cea mai frumoasa si potrivita pentru a parcurge traseele off-road din zona. Nu e foarte cald, dar nici prea rece si totul e plin de viata. Verde cat cuprinde, flori care dau culoare peisajului si un miros imbatator te insoteste pe parcursul calatoriei. Nu as exclude nici sf de septembrie si chiar octombrie cand natura imbraca haine noi si placerea de a bicli este la cote ridicate.

M-am oprit foarte des pe traseu pentru a face poze. Efectiv nu ma puteam stapani din admirat tot ce vedeam si am parcurs doar o parte din trasee. Dupa C3 se continua traseul C4, Dorobantu-Chiciu si acesta la fel de pitoresc. Il am in vedere cand mai ajung prin zona. Daca va place mai mult soseaua puteti opta intre cele 2 trasee (sau sa le parcurgeti pe ambele intr-o singura zi) C1, Cascioarele-Manastirea si C2, Manastirea-Calarasi. Acestea din urma sunt chiar pe coordonatele magistralei Euro Velo 6 si se doreste omologarea lor.

In total sunt aprox. 200 de km de trasee in jud Calarasi care abia asteapta sa fie batatorite de cicloturisti din tara si din afara granitelor. Toate au grad scazut de dificultate si pot fi parcurse atat de cei mari, cat si de cei mai mici. E o adevarata placere sa descoperi locuri, oameni, obiceiuri si traditii doar parcurgand anumite zone pe bicicleta. Este cel mai activ, simplu si ieftin mod de a calatori. Daca v-am starnit curiozitatea, va invit sa decoperiti mai multe detalii chiar aici.

Si…va las in compania pozelor pana ajungeti sa vedeti cu ochii vostri frumusetea traseelor si a locurilor din jud Calarasi 😉

traseu de cicloturism in calarasi

cicloturisti pe traseu in Calarasi

pelicani si cormorani pe traseul cicloturistic

oite pe traseu

pe digul Dunarii, cicloturism in Calarasi

biciclete cuminti pe traseul cicloturistic Calarasi

peisaj pe traseu cicloturistic

peisaj pe traseu

pe digul Argesului  cicloturistic

cicloturisti biciclind

salutari cicloturistice

mirificul peisaj

pe traseul cicloturistic

2 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Am vazut pozele postate, sunt minunate, nu am facut acest traseu. Vreau sa vin sa completez acest post si sa spun tuturor cat de frumoasa este Dobrogea vazuta de pe bicicleta. Traseul Chiciu-Ostrov-Almalau-Bugeac-Iesechioi-Manastirea Dervent-Pestera Sfantului Andrei, este un traseu unde vezi in toata splendoarea Dunarea si bratele sale, balta Pastramagia, padurea Iesechioi, ghiolul din apropiere. Eu il consider un tinut uitat timp unde toti cei cei iubesc natura pot spune ca sunt pe alt taram. Se poate inopta la Manastirea Dervent sau Sf. Andrei. Eu fiind din Calarasi am ajuns cu bicicleta pana dincolo de Ostrov motivat de faptul ca am uitat de timp pe traseu si nu mai aveam timp de inoarcere rezonabil. Daca cineva doreste sa faca acest traseu ma ofer ghid.

    Ionita Marius Valentin

    Mai 18, 2015 at 8:45 am

    • Multumesc ca ai trecut pe aici, Marius.
      Da, iti recomand cu mare drag sa parcurgi acest traseu. Daca esti pasionat sa descoperi locuri noi pe bicicleta, cu siguranta o sa iti placa ce o sa vezi aici. Si eu sunt dobrogeanca 🙂 dar, din pacate, nu am reusit sa parcurg inca un traseu in zona, desi am si Muntii Macinului foarte aproape, dar si Dunarea veche (aici, pe malul Dunarii, am facut scurte plimbari cu bicicleta).
      Traseul recomandat de tine este acum pe lista mea, mai ales ca o sa am si ghid 😉 Si tare te cred cand spui ca este minunat tinutul si timpul parca sta in loc.
      Tinem aproape!

      claudiasofron

      Mai 18, 2015 at 9:35 am


Lasă un răspuns

