Fotografie, viata si frumos

Claudia Sofron blog

Cetatea Alba Iulia: cea mai frumoasa cetate din Romania (I)

with 11 comments

Alba Iulia este un oras mult mai linistit decat ma asteptam sa fie. Speram sa gasesc liniste acolo, dar parca am dat de prea multa tacere.

Aparent, orasul nu pare a avea nimic special, ci este doar un oras de provincie. Traiesti cu aceasta impresie foarte putin timp, caci imediat dupa descoperi un loc superb, care ascunde multa istorie si civilizatie –  Cetatea Alba Iulia. Cu ziduri inalte si bine cladite, Cetatea se desfasoara pe o suprafata destul de mare si impresioneaza prin arhitectura si aerul medieval pe care stie cum sa il pastreze. In ultimii ani, cetatea a fost renovata sau refacuta total dar inca se mai lucreaza in unele parti. Nu stiu cum era inainte, insa ce am vazut acum m-a facut sa vreau sa revin acolo si pe timp de vara, cand e verde, cald si atmosfera mai animata. Atunci, sper sa am ocazia sa vad si ceremonia de shimbare a garzii, de care se vorbeste ca ar fi fastuoasa.

Chiar daca afara era foarte frig, nu am putut rezista tentatiei de a vizita cetatea in fiecare zi. Mereu decopeream un unghi nou din care sa privesc sau sa fotografiez tot ce e in exterior si in interior. Tot in cetate sunt si statui de marime naturala care dau farmec locului. Eu am surprins un barbat si o femeie care se pregatesc de dans chiar in mijlocul pietei si care atrag atentia turistilor care se plimba prin cetate.

Nu vreau sa tin o lectie de istorie aici, ci vreau sa va arat prin imagini frumusetea locului si sa va starnesc curiozitatea. Poate o sa va doriti sa ajungeti acolo, sa o admirati cu privirea si cu sufletul.

intrarea in cetate

cetate_pod

intratea in cetate in spatele meu

cavalerul din cetate

podul de legatura

o parte din peisaj

directie

colt de cladire

caldire in cetate

o strada din cetate

Catedrala Sf. Mihail_Cetatea Alba Iulia

dans_Cetatea Alba Iulia

statuie si dans_Alba Iulia

piata cu statui_Alba Iulia

herghelie_Cetatea Alba Iulia

As fi vrut sa fie mai multa zapada in Alba Iulia, cred ca fotografiile ar fi iesit mult mai faine.

In curand, o sa vina si partea a II-a a povestii.

Written by claudiasofron

Ianuarie 4, 2013 la 1:10 pm

11 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ma bucur ca ne-ai vizitat orasul. Eu sunt albaiulian, si vreau sa iti arat caateva poze, ca sa vezio ce transformare miraculoasa s-a petrecut in Cetate: de la ruina la excelenta. (Materialele sunt electorale 🙂 , si scuze daca asta deranjeaza ):PENTRU A VEDEA, COPIAZA LINKURILE in bara de cautare din partea de sus a ecranului

    Poarta a III-a a Cetatii : http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/577100_428656450501980_1826736240_n.jpg
    Sasnturile Cetatii : http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/295028_428654103835548_20287479_n.jpg
    Santurile de Sud: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=343352342413379&set=a.118877731527509.28227.117330165015599&type=3&theater
    Santurile de Sud: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=343351702413443&set=a.118877731527509.28227.117330165015599&type=3&theater
    😉

    Alex Danila

    Ianuarie 5, 2013 at 12:42 pm

  2. Te asteptai sa fie „doar un oras de provincie”. Deci tu cataloghezi orasele din Romania: Magnificul Bucuresti..si restul?

    Ioana Alexandra Stavar

    Ianuarie 5, 2013 at 1:25 pm

    • Ioana, nu da in mine! 😛 Am vrut sa zic „aparent, pare a fi doar un oras de provincie”, insa credeam ca se intelege asta, mai ales ca apoi am continuat sa povestesc ce am descoperit sub aceasta aparenta. Bucuresti nu este un oras magnific pentru mine. Stiam ca Cetatea din Alba Iulia este frumoasa si nu m-a dezamagit, dar orasul este destul de linistit. Poate pentru ca am fost aici iarna, cand e frig si lumea nu iese asa des pe afara. Cu siguranta este un oras care merita toate atentia!

      claudiasofron

      Ianuarie 9, 2013 at 8:39 am

  3. Misto poze! Mai baga, astept partea a II-a!

    viesparul

    Ianuarie 6, 2013 at 2:10 pm

  4. E bine ca ai avut ideea sa scrii despre Alba Iulia. Multi nici macar asta nu fac, insa asa cum ti-0am scris si la a doua parte a reportajului, acesta e incomplet si fiindca vad multi interesati pe aici vreau sa va pun o intrebare : de ce se numeste Alba Iulia ? Stiu de ce fiindca sunt ghid turistic de 5 ani ! Vreau sa vad daca cineva stie daca a gasit pe undeva informatia. Suynt aproape sigur ca nu si atunci am speranta ca ghidul ce-mi va aparea la anul si pe care-l veti gasi la obiectivele din tara o sa fie asa cum banuiesc foarte util multora. Drumuri bune !

    nicu marin

    Ianuarie 11, 2013 at 7:51 pm

    • Nicu, multumesc de comentarii. Nu neg faptul ca mi-au scapat detalii istorice despre cetate si poate imagini pe care trebuia sa le mai arat si nu am facut-o. Ma bucur ca am fost acolo si ca mi-au ramas intiparite in minte toate momentele frumoase petrecute in oras si cetate, dar si tot ce populeaza acea cetate.
      Blogul meu nu se vrea neaparat doar unul de calatorii, ci si de fotografie, povesti si opinii personale in unele cazuri.

      claudiasofron

      Ianuarie 11, 2013 at 9:02 pm

  5. na sigur ca este magnifica ,eu am vazut o si asa capat puncte bune la tine !?in foto esti tu si ?m am bucurat sa va vad mi se pare asa de ciudat odata fusesem parte din acele locuri ardelenesti si acuma ma simt strain asa gol de fiecre cand vad insa astfel de locuri stiu ca sunt parte din ele si din sufletul si spiritualitatea lo asa frumoase cum sunt locurile alea in Ardeal nu se mai gasesc , pt ca retina mea le a inmagazinat in suflet cel mai frumos loc este Ardealul .si cel mai faina cantec e Sus sus sus romane sus …..mas bucura ca tzara aia sa stie pe ce rum vrea sa mearga odata trebuie recantat Desteapta te romane asta o astapta totzi cei de afra totzii si au lasat sufletul in Ardeal !

    Silviu-Aurel Fugata

    Iunie 19, 2013 at 7:28 pm

  6. SI eu am fost de curand in Alba Iulia am avut un concurs de dans este un orass foarte frumoss si oamenii sunt ospitalieri si de treaba si felicitari Scoli de dans Chirila din Alba Iulia

    Denisa

    Aprilie 19, 2015 at 11:14 am


Lasă un răspuns

